راهنمای جامع گوگل آنالیتیکس

همه چیزهایی را که باید در مورد گوگل آنالیتیکس بدانید، از جمله راه‌اندازی، ردیابی، گزارش‌دهی و موارد دیگر کشف کنید.

مقدمه

مقدمه

آیا با گوگل آنالیتیکس گیج شده اید - حتی مرعوب شده اید؟ خبر خوب: شما تنها نیستید. GA بسیار پیچیده است، و با آخرین نسخه - GA4 - همه چیز مانند گل و لای روشن است.
در واقع، زمانی که برای اولین بار شروع به کنکاش در آب های GA کردم، به این فکر کردم که آیا واقعاً آن را دریافت خواهم کرد. مفاهیم زیادی برای یادگیری و گزارش‌هایی برای اجرا وجود داشت. چگونه مردم تا به حال این چیز را فتح کردند؟!

من نمی گویم به تسلط کامل رسیده ام - همیشه چیز جدیدی برای برداشتن وجود دارد - اما من بسیار راحت تر هستم.

و من می خواهم شما نیز باشید. بنابراین، در اینجا برگه تقلب برای Google Analytics/GA4 آمده است. این راهنما ممکن است طولانی باشد، اما شما را از صفر به قهرمان در 7000 کلمه می برد.


گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یا GA، یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان است که به شما نگاهی عمیق به عملکرد وب سایت و/یا اپلیکیشن شما می دهد. با پلتفرم‌ها و محصولات بازاریابی و تبلیغات Google (از جمله Google Ads، کنسول جستجو و استودیو داده) ادغام می‌شود و آن را به انتخابی محبوب برای افرادی که از چندین ابزار Google استفاده می‌کنند تبدیل می‌کند.


آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی GA وجود دارد (نسخه دوم Analytics 360 نامیده می شود). کسب و کارهای کوچک و متوسط احتمالاً تمام ویژگی های مورد نیاز شما را از نسخه رایگان دریافت خواهند کرد. Analytics 360 از 150000 دلار در سال (ماهانه فاکتور) شروع می شود و پس از اینکه سایت شما بیش از یک میلیارد بازدید ماهانه دریافت می کند، افزایش می یابد.

قبل از حرکت به جلو، باید بدانید که در حال حاضر دو نسخه از Google Analytics وجود دارد: Universal Analytics و GA4.

Universal Analytics چیست؟

Universal Analytics نسخه فعلی Google Analytics است. اگر حساب Google Analytics خود را قبل از اکتبر 2020 راه‌اندازی کنید، احتمالاً Universal Analytics دارید.

GA4 چیست؟

GA4 آخرین نسخه Google Analytics است. این رابط کاربری کمی متفاوت دارد و گزارش ها، ابزارها و ویژگی ها ارتقا یافته اند. اگر بعد از اکتبر 2020 یک حساب Google Analytics ایجاد کردید، احتمالاً GA4 دارید.

از ظاهر صفحه اصلی خود متوجه خواهید شد که آیا Universal Analytics یا GA4 دارید. در سمت چپ Universal Analytics و در سمت راست GA4 قرار دارد.


آیا باید از Google Analytics استفاده کنید؟

آیا باید از Google Analytics استفاده کنید؟

اگر داده‌های زیادی می‌خواهید – و مهمتر از آن، زمان و توانایی تجزیه و تحلیل و عمل بر روی آن‌ها را داشته باشید – GA مناسب است. با این حال، GA برای راه اندازی، یادگیری، پیاده سازی، نگهداری و استفاده زمان می برد.


نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیکس

نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیکس

قبل از شروع استفاده از گوگل آنالیتیکس، باید یک حساب گوگل  راه اندازی کنید. این بدان معنی است که شما باید یک آدرس ایمیل و رمز عبور حساب گوگل ثبت شده داشته باشید.

هنگامی که یک حساب گوگل ایجاد کردید، این بدان معنا نیست که به طور خودکار به GA دسترسی دارید - بلکه باید برای آنالیتیکس ثبت نام کنید (که در بخش بعدی نحوه انجام آن را بررسی خواهیم کرد). اما نکته مهمی که هنگام راه اندازی GA باید به آن توجه کنید این است که فقط با استفاده از یک حساب گوگل معتبر می توانید به ابزار دسترسی داشته باشید.

 

مرحله 1: یک حساب گوگل آنالیتیکس ایجاد کنید.

ابتدا باید یک حساب گوگل آنالیتیکس ایجاد کنید. یا به حساب جاری خود وارد شوید.

 

مرحله 2: نام و آدرس  وب سایتی را که می خواهید ردیابی کنید اضافه کنید.

انتخاب کنید که می خواهید این سایت را به کدام اکانت اضافه کنید.

شما باید در این مرحله اکانت خود را ایجاد و نام گذاری کنید و آدرس وب سایت و همچنین منطقه زمانی صنعت و گزارش را وارد کنید. سپس می‌توانید این مرحله از فرآیند را ایجاد و به پایان برسانید.

 

مرحله 3: یک جریان داده یا نمایش به اکانت خود اضافه کنید.

توجه: GA4 دیگر از "Views" استفاده نمی کند، اما در عوض دارای "جریان های داده" با عملکرد مشابه است. هنگام انجام این مراحل با استفاده از Universal Analytics، این را در نظر داشته باشید.

برای افزودن نما به حساب یونیورسال آنالیتیکس خود، به حساب و خصوصیتی که می‌خواهید نما به آن اضافه کنید بروید - از منو برای ایجاد نما استفاده کنید، نمای خود را نام‌گذاری کنید، نوع نما (وب یا برنامه) را انتخاب کنید و به یک نما پاسخ دهید. چند سوال دیگر به یاد داشته باشید، می توانید تا 25 بازدید به یک ملک در GA اضافه کنید.

برای افزودن یک جریان داده به حساب GA4 خود، به حساب و خاصیتی که می‌خواهید جریان داده را به آن اضافه کنید بروید — از منو برای افزودن جریان داده استفاده کنید. یک جریان را انتخاب یا اضافه کنید و آن را ذخیره کنید.

 

مرحله 4: کد رهگیری خود را مستقیماً بعد از تگ <head> سایت خود اضافه کنید.

هنگامی که یک ویژگی ایجاد می کنید، به یک شناسه منحصر به فرد برای ردیابی و یک برچسب سایت جهانی دسترسی خواهید داشت (کدی که باید به هر صفحه سایتی که می خواهید اندازه گیری کنید اضافه کنید). به این ترتیب می توانید داده ها را در دارایی خود جمع آوری کنید.

سپس، برچسب سایت جهانی خود را درست بعد از تگ <head> در هر صفحه سایتی که قصد اندازه گیری آن را دارید، قرار دهید.

از شما خواسته می شود که نوع سایت خود (استاتیک، پویا، میزبانی وب، گوگل تگ منیجر) را انتخاب کنید تا بتوانید مجموعه داده ها را به طور دقیق تنظیم کنید.

 

مرحله 5: از پورتال GA خود بازدید کنید و بررسی کنید که کد کار می کند.

در آخر، بررسی کنید که کد شما کار می کند. می‌توانید این کار را با نگاه کردن به بخش گزارش‌های بلادرنگ و در حین کلیک کردن روی سایت خود در یک برگه دیگر یا روی تلفن خود انجام دهید. گزارش باید حداقل یک بازدیدکننده از سایت را نشان دهد (این شما هستید!)

و این تقریباً همین است! پس از آن بررسی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید:

آیا باید کد GA را به هر صفحه سایت خود اضافه کنید؟
این کار دستی زیادی است - به خصوص اگر وب سایت شما بیش از 50 صفحه داشته باشد. به علاوه، وقتی صفحات جدیدی ایجاد می کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا لازم است هر بار تگ را اضافه کنید؟!

جواب کوتاه، نه است.

پاسخ طولانی تر: فقط باید برچسب را به هر قالب صفحه اضافه کنید. بنابراین، اگر یک نوع صفحه در سایت خود دارید (یعنی هر صفحه جداگانه از یک ماژول هدر استفاده می کند)، فقط باید آن را به آن ماژول اضافه کنید – و در هر صفحه اعمال می شود.

اگر دو نوع صفحه دارید، باید کد را در دو ماژول هدر جداگانه قرار دهید. سه نوع صفحه؟ سه ماژول هدر

علاوه بر این، برای راه‌اندازی صحیح GA، باید لایه‌های مختلف ابزار - به‌ویژه، سلسله مراتب را درک کنید.

 


آشنایی با مبانی گوگل آنالیتیکس

آشنایی با مبانی گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس از بخش‌های زیادی تشکیل شده است، بنابراین مهم است که هنگام شروع یادگیری، زمین را کاملا مشخص کنید. این بخش به دستورالعمل های Google Analytics اختصاص داده شده است تا به شما در تسلط بر اصول اولیه این ابزار قدرتمند کمک کند.

سلسله مراتب گوگل آنالیتیکس

در اینجا نگاهی به سلسله مراتب GA داریم. به یاد داشته باشید، Universal Analytics از "Views" استفاده می کند در حالی که GA4 از "جریان های داده" استفاده می کند، بنابراین هر دو در تصویر زیر نشان داده شده اند.

بیایید به هر یک از بخش‌های سلسله مراتبی بپردازیم.

1. Organization

سازمان بالاترین سطح است. نماینده یک شرکت است. به عنوان مثال، سازمان ما HubSpot، Inc است. یک سازمان می تواند چندین حساب GA را در بر گیرد.

سازمان ها برای مشاغل بزرگتر توصیه می شوند، اما اجباری نیستند.

2. Account(s)

حساب ها اختیاری نیستند. استفاده از Google Analytics به حداقل یک (گاهی چند) حساب نیاز دارد.

حساب کاربری به معنای حساب کاربری نیست. من می توانم با استفاده از شناسه ایمیل گوگل خود وارد حساب های HubSpot Google Analytics شوید. رئیس بخش سئوی فنی HubSpot نیز می‌تواند با استفاده از شناسه ایمیل Google خود وارد همان حساب کاربری شود. متخصص بهینه‌سازی تاریخی ما همچنین می‌تواند با استفاده از شناسه ایمیل Google خود به همان حساب وارد شود.

جزئیات مهم:

شما می توانید یک ویژگی را به هر حساب یا چندین ویژگی را به یک حساب اختصاص دهید. هر حساب می تواند تا 50 ملک را در خود جای دهد.
شما می توانید مجوزهای کاربر را برای کل حساب Analytics، یک ویژگی در یک حساب، یا یک view در یک ویژگی به کاربر بدهید.
ممکن است از خود بپرسید، "چه چیزی بهتر است: ایجاد یک حساب کاربری جدید برای هر دارایی یا افزودن هر حساب به همان ویژگی؟"

بستگی به مورد استفاده و اهداف شما دارد.

برای مثال، فرض کنید یک وب سایت دارید - سایت شرکتی صنایع استارک - و پنج زیر شاخه، از جمله وبلاگ صنایع استارک، بخش مشاغل، منابع رسانه ای، مطالعات موردی و اطلاعات روابط با سرمایه گذار.

شما می‌خواهید برای هر زیرشاخه ویژگی‌های جداگانه ایجاد کنید تا افراد هر تیم بتوانند به عملکرد بخش آنها از سایت و همچنین سایت بزرگتر نگاه کنند.

اما شاید سایت دیگری داشته باشید که در مورد کار تونی استارک با S.H.I.E.L.D بحث می کند. شما S.H.I.E.L.D را می خواهید. تیم برای دیدن داده‌های این زیر شاخه، اما شما نمی‌خواهید آنها داده‌های بقیه وب‌سایت را ببینند. شما یک حساب کاربری و دارایی جدید برای S.H.I.E.L.D ایجاد می کنید. سایت.

3. Property

ملک یک وب سایت یا اپلیکیشن است. هر ملک می تواند تا 25 بازدید را پشتیبانی کند.

4. View

حداقل، شما به دو نما برای هر ویژگی نیاز دارید:

یکی با پیکربندی صفر - اساساً نسخه "خام" نما
یکی با فیلترهایی که برای حذف هرگونه ترافیک از داخل شرکت شما (به عنوان مثال فیلتری برای آدرس IP شما) و همچنین ربات ها و ترافیک هرزنامه تنظیم شده است.
نما فقط پس از اعمال فیلترها و تنظیمات پیکربندی شده، اطلاعات را ضبط می کند. و هنگامی که یک نما را حذف می کنید، آن داده برای همیشه از بین می رود. به این دلایل، حفظ یک نمای فیلتر نشده از داده های خود بسیار مهم است.

5. Data Stream

جریان داده در GA4 جریانی از داده است که به شما بینش بیشتری در مورد نحوه عملکرد سایت شما در سیستم عامل های مختلف می دهد. سه جریان داده از پیش تعیین شده وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله وب، iOS و Andriod. یا می توانید انتخاب کنید که یک جریان داده سفارشی ایجاد کنید.

6. Google Analytics Dimensions and Metrics

برای استفاده موفقیت آمیز از GA، باید ابعاد را در مقابل معیارها درک کنید. من ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد آن را پیدا کرده ام:

ابعاد: متغیرهای طبقه بندی شده. مثال‌های ساده شامل نام‌ها، رنگ‌ها و مکان‌ها هستند.
معیارها: متغیرهای کمی نمونه های اصلی شامل سن، دما و جمعیت است.
یا همانطور که استاد تجزیه و تحلیل داده من می گوید، "متریکس چیزی است که شما می توانید بر روی آن ریاضی انجام دهید." شیواترین عبارت نیست، اما کار می کند.

نمونه های ابعاد

-مرورگر
-محل
-صفحه فرود
-دستگاه
-نوع مشتری


نمونه های متریک

-جلسات
-بازدید از صفحه
-تبدیل ها
-نرخ پرش
-مدت زمان جلسه


در هر گزارش GA، ابعاد شما ردیف‌ها و معیارهای شما ستون‌های شما هستند.

ابعاد و متریک های سفارشی
GA به شما امکان می‌دهد ابعاد و معیارهای سفارشی را از داده‌های Analytics به اضافه داده‌های غیر تحلیلی ایجاد کنید. برای اینکه ایده ای به شما بدهیم، فرض کنید نوع عضویت مشتریانی را که در CRM شما حساب ایجاد کرده اند، پیگیری می کنید. می توانید این اطلاعات را با بازدیدهای صفحه ترکیب کنید تا بازدیدهای صفحه را بر اساس نوع عضو ببینید.

یا شاید شما یک وبلاگ دارید. اگر می‌خواهید بدانید تعامل مخاطب چگونه بر سایر معیارها (مانند تبدیل‌ها، صفحات در جلسه و غیره) تأثیر می‌گذارد، می‌توانید سه بعد سفارشی برای هر نوع خواننده ایجاد کنید:

-مدافع: کاربری که پست های یک پلاس را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است
-مشترک: کاربری که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده است
-مشتری: کاربری که دسترسی پریمیوم را خریداری کرده است
استفاده از این ابعاد اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

7. مخاطبان گوگل آنالیتیکس

مخاطب به گروهی از کاربران گفته می شود که وجه اشتراک دارند. این وجه مشترک می تواند هر چیزی باشد: شاید شما مشتریان استرالیا را هدف قرار می دهید، بنابراین "مخاطبان استرالیایی" دارید، یا می خواهید به هزاره ها بفروشید، بنابراین "مخاطبان 25 تا 34" دارید.

GA با چندین مخاطب داخلی (از جمله دو موردی که من به آن اشاره کردم، مکان و سن) ارائه می شود. برای تنظیم این موارد نیازی به انجام کاری ندارید – پس از نصب کد رهگیری، GA به طور خودکار داده های بازدیدکنندگان شما را به این گزارش های مخاطبان تقسیم می کند.

با این حال، شما همچنین می توانید مخاطبان سفارشی ایجاد کنید. شاید شما فقط به "هزاره های استرالیایی" علاقه مند باشید. شما باید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید که فقط شامل بازدیدکنندگان A) در استرالیا و B) بین 25 تا 34 سال باشد.

ایجاد مخاطب نسبتاً آسان است. راستش را بخواهید، سخت‌ترین بخش این است که بفهمید می‌خواهید چه کاری را انجام دهید و سپس شناسایی ویژگی‌های کاربری که به شما در انجام آن کمک می‌کنند.

پس از انجام این کار، این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک بخش مخاطب جدید ایجاد کنید. از آنجا می‌توانید یک بخش را وارد کنید تا از آن به عنوان مبنایی برای گزارش مخاطب استفاده کنید.

 

8. بخش های گوگل آنالیتیکس

یک بخش زیرمجموعه ای از داده های شما است. من دوست دارم یک پیتزای کامل را متشکل از تکه های مختلف به تصویر بکشم - یک تکه پستو و موزارلا، دیگری سوسیس و فلفل تند، دیگری ژامبون و آناناس و غیره. به بیان استعاری، هر برش یک بخش است.

شما می توانید بخش هایی را بر اساس موارد زیر ایجاد کنید:

کاربران (به عنوان مثال کاربرانی که قبلاً چیزی در سایت شما خریده اند، کاربرانی که برای مشاوره ثبت نام کرده اند و غیره)
جلسات (به عنوان مثال همه جلساتی که از یک کمپین بازاریابی خاص ایجاد شده اند، همه جلساتی که یک صفحه قیمت گذاری مشاهده شده است)
بازدیدها (مثلاً همه بازدیدهایی که خرید از 85 دلار بیشتر شده است، همه بازدیدهایی که محصول خاصی به سبد خرید اضافه شده است)
مانند مخاطبان، GA بخش های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. من در اینجا متوقف نمی‌شوم: شما می‌توانید با بخش‌های خود فوق‌العاده دانه‌بندی شوید.

برای الهام بخشیدن به شما، در اینجا چند بخش از HubSpot آورده شده است:

کاربرانی که صفحه محصول خاصی را مشاهده کرده و ویدیوی نمایشی را تماشا کردند
کاربرانی که همان صفحه محصول را مشاهده کردند و ویدیوی نمایشی را تماشا نکردند
کاربرانی که یک صفحه دوره خاص آکادمی را مشاهده می کنند
کاربرانی که یک صفحه درس خاص آکادمی را مشاهده می کنند
کاربرانی که یک پست وبلاگ و یک صفحه محصول را مشاهده می کنند
آسمان محدودیت شماست - خوب، این، و سقف بخش GA.


گزارش های گوگل آنالیتیکس

گزارش های گوگل آنالیتیکس

پنج گزارش اصلی در گوگل آنالیتیکس موجود است که می تواند بینشی از عملکرد وب سایت شما به شما بدهد. این گزارش ها را در اندازه سمت چپ صفحه خواهید دید.

همه این گزینه ها می توانند کمی سخت باشند. و بسته به اینکه چه نسخه ای از گوگل آنالیتیکس را دارید (آنالیتیک جهانی یا GA4)، گزارش های مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

بیایید هر گزارش را با هم مرور کنیم. ابتدا با گزارش های Universal Analytics شروع می کنیم و سپس به گزارش های GA4 می رویم.

 

گزارش های Universal Analytics

1. Real-Time 

همانطور که از نام آن پیداست، گزارش بلادرنگ به شما بینشی از آنچه در این لحظه در سایت شما می‌گذرد می‌دهد. می‌توانید ببینید که چه تعداد بازدیدکننده در سایت شما وجود دارد، از کدام صفحات بازدید می‌کنند، از کدام پلتفرم‌های اجتماعی می‌آیند، کجا قرار دارند و موارد دیگر.

اگرچه گاهی اوقات دیدن این گزارش سرگرم کننده است، اما احتمالاً کمترین ارزش را دارد. در اینجا چند راه برای استفاده از زمان واقعی وجود دارد:

ببینید چقدر ترافیک از یک پست اجتماعی یا وبلاگ جدید دریافت می کنید
فوراً بدانید که آیا فروش یا رویداد یک روزه باعث بازدید و/یا تبدیل شده است
مطمئن شوید URL های ردیابی و رویدادهای سفارشی که به تازگی تنظیم کرده اید، همانطور که باید کار می کنند
اینها مفید هستند، اما همانطور که خواهید دید، گزارش های دیگر تاثیر بسیار بیشتری دارند.

2. Audience 

گزارش GA Audience یک نمای کلی در سطح بالایی از ملکی که در حال حاضر به آن نگاه می کنید به شما می دهد. این گزارش را یک بار در روز بررسی کنید تا متوجه شوید که چگونه به طور کلی در حال پیشرفت هستید.

در زیر «نمای کلی»، «مخاطبان» و همچنین منوهای قابل ارتقا برای «جمعیت‌ها»، «علائق»، «جغرافیایی»، «رفتار»، «فناوری»، «موبایل»، «دستگاه‌های متقابل» را خواهید دید. سفارشی» و «معیارسازی».

هر یک از این بخش‌ها را کاوش کنید تا متوجه شوید که آن‌ها می‌توانند درباره بازدیدکنندگانتان به شما چه بگویند.

هر بخش یک مخاطب را توصیف می کند.

کاربران فعال
هر کسی که این گزارش را نام‌گذاری کرده است به همان گروهی تعلق دارد که خوکچه هندی را نام‌گذاری کرده است: «کاربران فعال» به کاربرانی که در حال حاضر در سایت شما هستند اشاره نمی‌کند - این گزارش بلادرنگ است - و خوکچه‌های هندی نه خوکچه هستند و نه اهل هندوستان.

گزارش کاربران فعال تعداد کاربرانی را که در روز گذشته (کاربران فعال 1 روزه)، هفته (کاربران فعال 7 روزه)، دو هفته (کاربران فعال 14 روزه) و چهار هفته (کاربران فعال 28 روزه) بازدید کرده اند را به شما نشان می دهد. کاربران فعال.)

می‌پرسید ارزش این گزارش چیست؟

اگر تعداد کاربران یک روزه شما بیشتر از کاربران طولانی‌مدت است، با حفظ مشکل مواجه هستید. مردم به سایت یا برنامه شما باز نمی گردند - باید دلیل آن را بیابید.

همچنین توصیه می‌کنم این گزارش را با بخش‌های مختلف نگاه کنید. به عنوان مثال، شاید مشاهده کنید که کاربران در یک گروه سنی خاص، حفظ بسیار بهتری نسبت به میانگین دارند.

گزارش ارزش مادام العمر
اولین چیزها: آیا به تجدید نظر در مورد ارزش طول عمر مشتری (CLV) و نحوه محاسبه آن نیاز دارید؟ ما تو را داریم

گزارش ارزش طول عمر به شما این حس را می دهد که کاربران چقدر برای شرکت شما ارزشمند هستند. می‌توانید ارزش مادام‌العمر را برای مثال، کاربرانی که از بازاریابی ایمیلی ایجاد کرده‌اید در مقابل کاربرانی که از جستجوی ارگانیک به دست آورده‌اید، ببینید. با داشتن این اطلاعات، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام کانال بیشتر سرمایه گذاری کنید.

چند نکته: ارزش مادام العمر 90 روز محدود شده است. با این حال، محدوده تاریخ کسب - که می توانید آن را تنظیم کنید - همه کاربرانی را که در آن بازه زمانی به دست آورده اید، منعکس می کند.

تصور کنید که علاقه مند به بررسی تراکنش های هر کاربر برای کاربرانی هستید که در هفته قبل از جمعه سیاه به دست آورده اید. شما می توانید محدوده تاریخ را به طور خاص برای آن هفته تنظیم کنید. سپس میانگین تراکنش‌های هر کاربر را برای آن گروه در 90 روز بعد مشاهده خواهید کرد.

از آنجایی که HubSpot یک شرکت SaaS است، نه یک تجارت الکترونیک، من به تکمیل اهداف به ازای هر کاربر، بازدید از صفحه به ازای هر کاربر و جلسات به ازای هر کاربر توسط کانال جذب نگاه می‌کنم.

اگر تیم من اخیراً یک کمپین بازاریابی را به پایان رسانده است، من به همان معیارهای کمپین اکتسابی نگاه خواهم کرد.

اما اگر در تجارت الکترونیک هستید و می خواهید داده های تراکنش و درآمد را ببینید، باید ردیابی تجارت الکترونیک را تنظیم کنید.

تجزیه و تحلیل کوهورت
برخی از افراد تا آنجا پیش رفته اند که تحلیل کوهورت را «قدرتمندترین گزارش در GA» می نامند.

بنابراین، چگونه کار می کند؟ این گزارش کاربران را بر اساس یک مشخصه گروه بندی می کند - تا کنون، "تاریخ جذب" تنها "نوع همگروهی" است که می توانید استفاده کنید. به هر حال، تاریخ جذب روزی است که کاربر برای اولین بار از وب سایت شما بازدید کرده است.

شما چندین گزینه از آنجا دارید.

ابتدا، اندازه گروه خود را انتخاب کنید: روز، هفته یا ماه.
در مرحله بعد، معیار خود یا آنچه را که می‌خواهید برای این گروه کاوش کنید انتخاب کنید. می توان آن را بیشتر به هر کاربر، حفظ و کل تقسیم کرد.
به ازای هر کاربر به معنای تعداد کل آن معیار تقسیم بر اندازه گروه است. بنابراین، برای مثال، اگر تراکنش‌های هر کاربر را انتخاب کنید، میانگین تعداد تراکنش‌های هر کاربر را برای آن گروه مشاهده خواهید کرد.
حفظ ساده است: حفظ کاربر، یا تعداد کاربرانی که در آن روز، هفته یا ماه بازگشته‌اند (تعیین می‌شود با اندازه گروهی که انتخاب کرده‌اید) تقسیم بر تعداد کل کاربران آن گروه.
مجموع: تعداد کل جلسات، تراکنش ها و غیره که برای آن اندازه همگروهی رخ داده است.
محدوده تاریخ خود را انتخاب کنید. GA به شما امکان می دهد تا حداکثر سه ماه داده را مشاهده کنید.
حالا بیایید به خواندن گزارش بپردازیم، زیرا واضح نیست.

ستون سمت چپ نوع گروهی را که انتخاب کرده‌اید نشان می‌دهد - تاریخ کسب، به طور پیش‌فرض - بر اساس اندازه گروه (روز، هفته یا ماه) تفکیک شده است.

ردیف اول مجموع همه کاربران آن گروه را به شما نشان می دهد. هر ردیف زیر نشان دهنده فعالیت در آن روز، هفته یا ماه است (در این مثال، ماه را بررسی می کنیم.)

ردیفی که با رنگ آبی روشن مشخص شده است، اندازه گروه انتخابی شما را منعکس می کند. به یاد داشته باشید که داده ها حداکثر تا سه ماه به عقب باز می گردند.

ردیفی که با رنگ زرد مشخص شده است مقادیر معیاری را که انتخاب کرده اید (در این مورد، تکمیل هدف به ازای هر کاربر) به شما نشان می دهد. به قول ابدی کالوین هریس: عزیزم، این همان چیزی است که تو آمدی.

به ردیف اول نگاه کنید. این به شما می گوید که میانگین تکمیل هدف برای کل گروه در ماه اول پس از کسب آنها 1.09 بوده است. میانگین تکمیل هدف برای کل گروه در ماه دوم پس از به دست آوردن آنها به 0.09 کاهش یافت. در ماه گذشته، 0.02 است.

حالا به سه ردیف بعدی نگاه کنید. به نظر می رسد میانگین تکمیل هدف برای هر کاربر در ماه اول پس از کسب آنها از دسامبر تا ژانویه و دوباره از ژانویه تا فوریه اندکی افزایش یافته است.

این رفتار تقریباً معمولی است. بیایید تصور کنیم که در عوض، این گزارش به ما می‌گوید میانگین تکمیل هدف به ازای هر کاربر برای 1 تا 28 فوریه 2019 (آخرین ردیف) 4.07 بوده است. وای این تقریباً چهار برابر بیشتر از دسامبر و ژانویه است.

ما قطعاً می خواهیم بیشتر تحقیق کنیم. و برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی گروه مورد علاقه خود کلیک راست کنیم.

اگر می‌خواهید کل روز، هفته یا ماه تجزیه و تحلیل شود، مطمئن شوید که روی ستون کلیک کرده‌اید. اگر می‌خواهید فقط کاربرانی را تجزیه و تحلیل کنید که برای مثال، سه روز پس از به دست آوردن یک هدف در 27 فوریه 2019، یک هدف را تکمیل کرده‌اند، روی یک سلول کلیک کنید.

به این گروه یک نام توصیفی بدهید. اگر می‌خواهید از این بخش در کل دارایی خود استفاده کنید (که من معمولاً توصیه می‌کنم)، نماها را به "Any View" تغییر دهید، سپس روی "Create" کلیک کنید.

Voila - اکنون می توانید این گروه را با هر بخش دیگری در هر گزارشی که انتخاب می کنید مقایسه کنید.

3. Acquisition 

گزارش Acquisition ترافیک شما را بر اساس منبع تجزیه می کند: ارگانیک، مستقیم، ارجاع، ایمیل، اجتماعی، جستجوی پولی، نمایشگر، وابسته، و (سایر). (GA از دسته (سایر) زمانی استفاده می کند که نمی داند چگونه زیرمجموعه ای از ترافیک را دسته بندی کند.)

از تمام ترافیک، می توانید روی کانال ها کلیک کنید.

روی هر دسته بندی کلیک کنید تا هر منبع را با جزئیات بررسی کنید.

بسته به دسته بندی، صفحات فرود (که بازدیدکنندگان شما با چه URL هایی وارد سایت شده اند)، منبع (کدام وب سایت آنها را به سایت شما آورده است) یا کلمه کلیدی (کدام پرس و جو آنها را به سایت شما رساند) را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده این اطلاعات ارائه شده به صورت بصری، روی All Traffic > Treemaps کلیک کنید. این پست شما را با نحوه خواندن و تنظیم گزارش Treemaps آشنا می کند.

گزارش بعدی، منبع/متوسط، دسته کلی ترافیک (که در «کانال‌ها» دیدید) را به موتور جستجو یا دامنه تقسیم می‌کند.

اگر می خواهید بینش دقیق تری در مورد راه هایی که افراد به سایت شما می آیند به دست آورید، مفید است. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که 70 درصد از ترافیک ارجاع شما از لینکدین است، در حالی که تنها 5 درصد از آن از Pinterest است. بسته به اولویت های تیم بازاریابی شما، ممکن است زمان تغییر تمرکز باشد.

آخرین گزارش، ارجاع‌ها، نشانی‌های اینترنتی خاصی را نشان می‌دهد که افراد را به سایت شما فرستاده‌اند، به عنوان مثال. ترافیک ارجاع شما

من دوست دارم "صفحه فرود" را به عنوان یک بعد ثانویه اضافه کنم تا بتوانید ببینید کدام صفحات در سایت شما ترافیک ارجاع را دریافت می کنند.

4. Behavior 

از بین همه گزارش‌ها در GA، من بیشتر از موارد رفتاری استفاده می‌کنم.

محتوای سایت
این گزارش به شما مروری بر تمام پست های وبلاگ، صفحات فرود، صفحات وب سایت شما می دهد.

تمام صفحات
بیایید با محتوای سایت > همه صفحات شروع کنیم. این صفحه‌های پربازدید را برای نمای فعلی و/یا بخش شما نشان می‌دهد. این به خودی خود مفید است - همیشه باید مراقب URL های پربازدید خود باشید - اما من مخصوصاً وقتی رشد یا کاهش ترافیک را تجزیه و تحلیل می کنم دوست دارم.

برای اینکه ایده ای به شما بدهم، شاید کل ترافیک وب سایت من 10 درصد ماه به ماه کاهش یافته باشد. من به محتوای سایت > همه صفحات پیمایش می‌کنم و محدوده تاریخ را در مقایسه با ماه گذشته به این ماه تغییر می‌دهم (با اطمینان از مطابقت روزهای هفته).

این به من کمک می کند تشخیص دهم کدام صفحات ترافیک کمتری دریافت کرده اند و در این کاهش نقش داشته اند.

نکته مفید: من دوست دارم «نوع مرتب‌سازی» را از «پیش‌فرض» به «تغییر مطلق» تغییر دهم، بنابراین نتایج را براساس بیشترین تفاوت‌ها در درصد به جای کل بازدیدها مرتب می‌کنم.

من همچنین عنوان صفحه را به عنوان یک بعد ثانویه اضافه می کنم تا بتوانم نام هر صفحه را در کنار آدرس آن ببینم.

بررسی محتوا
این گزارش ساختار سایت شما را بر اساس ساب دامنه و سپس زیر پوشه تجزیه می کند. برای اینکه ایده ای به شما بدهیم، برای HubSpot می توانیم داده هایی را برای هر یک از زیر دامنه های خود مشاهده کنیم، از جمله:

blog.hubspot.com
developers.hubspot.com
Community.hubspot.com
و غیره. اگر روی blog.hubspot.com کلیک می‌کردم، می‌توانستم داده‌های جمع‌آوری شده را برای:

blog.hubspot.com/sales
blog.hubspot.com/marketing
blog.hubspot.com/service
شما دریفت را دریافت می کنید. این گزارش احتمالاً برای کسانی که دارایی های بسیار پیچیده را مدیریت می کنند بسیار ارزشمند است.

صفحات فرود
صفحات فرود یکی دیگر از گزارش های مورد علاقه من است. GA یک صفحه فرود را به عنوان اولین صفحه در یک جلسه تعریف می کند - به عبارت دیگر، اولین تعامل بازدیدکننده با وب سایت شما.

چند راه برای برش و تاس این گزارش وجود دارد.

ابتدا، اگر به منابع (ارگانیک، اجتماعی پولی، مستقیم و غیره) علاقه مند هستید که کاربران را به صفحه فرود هدایت می کند، می توانید منبع/مدیوم را به عنوان یک بعد ثانویه اضافه کنید.

این اساساً نسخه مخالف گزارشی است که قبلاً اضافه کردیم.

دوم، اگر فقط می خواهید ببینید که کاربران از یک منبع خاص، در یک پلت فرم خاص یا در یک دسته خاص از کدام صفحات فرود بازدید کرده اند، می توانید بخش سیستم مناسب را اضافه کنید:

شاید بیشتر به صفحات فرودی که کاربران موبایل و تبلت می بینند علاقه مند باشید — بنابراین ترافیک موبایل و تبلت را انتخاب می کنید.

یا شاید در مورد کاربرانی که در نهایت چیزی را خریدند کنجکاو هستید، بنابراین بخش «خرید انجام شده» را انتخاب کنید. در اینجا امکانات زیادی وجود دارد.

خروج از صفحات
این گزارش آخرین صفحاتی را که کاربران در جلسات خود قبل از ترک سایت شما بازدید کرده اند نشان می دهد.

این کمی گیج کننده است، بنابراین بیایید از یک مثال استفاده کنیم.

من می خواهم جایی برای صرف شام با دوستانم پیدا کنم، بنابراین "رستوران های مدیترانه ای نزدیک من" را جستجو می کنم. مکانی که ظاهر خوبی دارد ظاهر می‌شود، بنابراین روی آن کلیک می‌کنم. ابتدا منو را بررسی می‌کنم. آنها یک نمونه‌بردار هوموس دارند - yum. سپس روی صفحه مطبوعاتی آنها کلیک می‌کنم. این به یک مقاله اخیر در Eater پیوند می‌دهد، بنابراین می‌روم سایتی که آن را بخواند.بازبینی کننده غذا را دوست داشت.من فروخته شدم.

صفحه مطبوعات صفحه خروجی من خواهد بود.

ممکن است بشنوید که باید صفحات خروجی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چرا کاربران سایت شما را ترک می‌کنند – فکر می‌کنم این مثال نشان می‌دهد که چرا این استراتژی همیشه منطقی نیست. صرفاً به این دلیل که کسی آنجا را ترک کرده است به این معنی نیست که هیچ مشکلی در محتوا وجود ندارد.

این گزارش را بررسی کنید اما داده ها را با کمی نمک در نظر بگیرید.

سرعت سایت
این گزارش کاملاً توضیحی است: به شما می گوید که سایت شما با چه سرعتی برای کاربران بارگذاری می شود. بدیهی است که هر چه سریعتر بهتر باشد – نه تنها صفحات سریعتر با درآمد بالاتر ارتباط دارند، بلکه الگوریتم گوگل زمان بارگذاری صفحه را در نظر می گیرد.

زمان بندی صفحه سرعت سایت
این گزارش به میانگین زمان بارگذاری صفحه برای هر URL می پردازد. من از آن برای شناسایی صفحات با کندترین بارگذاری در سایت HubSpot استفاده می کنم و هدف نهایی آن این است که بفهمم چرا وقت شیرین و شیرین خود را صرف می کنند و چگونه سرعت آنها را افزایش دهیم.

بازدیدهای پیش‌فرض از صفحه و میزان زمان بارگذاری صفحه است، اما توصیه می‌کنید به موارد زیر نیز توجه کنید:

اندازه زمان بارگذاری صفحه و نرخ پرش
نوع مرتب سازی را به روزن دار" تغییر دهید تا ابتدا پست های وبلاگ را با بیشترین بازدید از صفحه مشاهده کنید
میانگین زمان بارگذاری صفحه و ارزش صفحه
دومی به شما این حس را می دهد که یک صفحه خاص چقدر به درآمد شما کمک می کند
نگاه کردن به این دو با هم به شما کمک می‌کند تا صفحات کم‌بارگذاری را پیدا کنید که برای نتیجه شما ارزشمند است (حتی اگر تعداد زیادی ترافیک دریافت نمی‌کنند)، و آنها را در اولویت بالاتر برای تعمیر قرار می‌دهند.

جستجوی سایت

اولین چیزها: اگر کاربران می توانند وب سایت شما را جستجو کنند، مطمئن شوید که جستجوی سایت را در GA راه اندازی کرده اید. شما باید آن را برای هر نما به طور جداگانه فعال کنید (در اینجا دستورالعمل های گام به گام آمده است).

استفاده
من معمولاً با گزارش «استفاده» شروع می‌کنم، که به من می‌گوید چند جلسه با و بدون جستجوهای یک پلاس انجام شده است. به عبارت دیگر، می‌فهمم که افراد چقدر از جستجوی سایت برای مدت زمان نمایش و زمان مشخص شده من استفاده می‌کنند.

شرایط جستجو
اینجا جایی است که می آموزید مردم به دنبال چه چیزی هستند. به دنبال مضامین بگردید: اگر عبارات جستجوی یکسانی را چندین بار مشاهده کردید، می‌توانید چند نتیجه بگیرید.

یا باید محتوای جدیدی ایجاد کنید که به کاربران اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند می دهد، و/یا باید محتوای موجود را بهتر نشان دهید تا پیدا کردن آن آسان تر باشد.

به ستون "% خروجی های جستجو" توجه کنید، زیرا این به شما می گوید که چند کاربر به جای انتخاب یک نتیجه، از صفحه نتایج جستجو دور شده اند. معمولاً می توانید استنباط کنید که پاسخ خوبی برای سؤال آنها وجود نداشته است (یا نبود با عنوان مناسب.)

جستجوی صفحات
این گزارش نشان می دهد که کاربران از کدام صفحات جستجو را شروع می کنند. مهم است که در مورد این موضوع به صورت متنی فکر کنیم. شاید مردم معمولاً از صفحه 404 شما شروع به جستجو می کنند - این منطقی است و جای نگرانی نیست.

از طرف دیگر، اگر آنها جستجو را از صفحه فرود محصول شروع کنند، مشکلی وجود دارد. محتوا به وضوح انتظاراتی را که هنگام کلیک کردن روی پیوند تبلیغ داشتند برآورده نمی کند.

مناسبت ها

کاربر روی یک دکمه کلیک می کند. سپس یک فایل را دانلود می کنند. بعد یک ویدیو تماشا می کنند.

نه، این خسته‌کننده‌ترین داستان قبل از خواب در جهان نیست - این نمونه‌ای از یک رویداد GA است. سه رویداد، به طور خاص.

GA رویدادها را اینگونه تعریف می کند: "تعامل کاربر با محتوایی که می تواند مستقل از یک صفحه وب یا بارگذاری صفحه اندازه گیری شود."

این تعاملات کاربر به شما بستگی دارد. باید کد خاصی را به سایت یا برنامه خود اضافه کنید که اقدامات خاصی را که به آنها علاقه دارید ردیابی کند. در اینجا دستورالعمل ها آمده است.

اگر از قبل از ردیابی رویدادها هیجان زده نیستید، می خواهم هیجان زده شوید. در اینجا امکانات بی نهایت وجود دارد: اگر رویدادی برای تماشای نسخه نمایشی محصول تنظیم کرده اید، و دیگری برای کلیک کردن روی پیوندی به بررسی خارجی ابزار خود، می توانید اندازه گیری کنید که هر رویداد چند بار اتفاق افتاده است.

شاید متوجه شده باشید که ویدیوی شما زیاد پخش نمی شود. احتمالاً زمان آن رسیده است که ویدیوی فعلی را بهینه کنید، یافتن آن را در سایت خود آسانتر کنید یا یک ویدیو جدید ایجاد کنید. یا شاید می‌بینید که کاربران بیشتری از آنچه انتظار داشتید، بررسی شخص ثالث محصول شما را بررسی می‌کنند.

این به شما می‌گوید که کاربران مدرک و گواهی‌های اجتماعی بیشتری می‌خواهند. از آنجایی که بررسی مطلوب است، ممکن است بخواهید آن را در جلو و مرکز سایت خود قرار دهید.

رویدادهای برتر
این گزارش رویدادهایی را که اغلب اتفاق می‌افتد ردیابی می‌کند - بسیار ساده. مجموع رویدادها (به عنوان مثال چند بار آن رویداد) و رویدادهای منحصر به فرد (چند جلسه شامل یک یا چند مورد از آن رویداد) را خواهید دید.

اگر مقادیری را برای رویدادهای خود تنظیم کرده‌اید، این گزارش همچنین به شما نشان می‌دهد که چگونه ارزش کل هر رویداد و مقدار میانگین آن (یا مقدار کل تقسیم بر فرکانس) چگونه است.

صفحات
در این گزارش می توانید ببینید که کدام صفحات بیشترین اکشن را ایجاد می کنند. من معمولاً «رده رویداد» را به عنوان بعد ثانویه اضافه می‌کنم، سپس رویدادی را که بیشتر به آن علاقه دارم فیلتر می‌کنم.

برای ارائه ایده، تیم من "Blog CTA" را دنبال می کند. این رویداد هر زمان که کاربر روی CTA تعبیه شده در یک پست وبلاگ کلیک می کند فعال می شود. برای رسیدن به گزارش زیر، "رده رویداد" را به عنوان بعد دوم اضافه کردم، سپس برای "صفحه با blog.hubspot.com شروع می شود" فیلتر کردم (بنابراین من" d فقط نشانی‌های وب را در وبلاگ ببینید) و «رده رویداد برابر است با CTA وبلاگ».

اکنون می توانم ببینم که کدام پست بیشترین کلیک CTA را ایجاد می کند. امیدواریم، شما شروع به دیدن قدرت ردیابی رویداد کرده اید!

جریان رویدادها
گزارش جریان رویدادها ترتیب وقوع رویدادها را در سایت شما ردیابی می کند. می تواند به شما بگوید:

الف. آیا رویدادهای خاص تمایل دارند ابتدا اتفاق بیفتند یا خیر - و آیا آنها باعث ایجاد رویدادهای دیگر می شوند
برای اینکه ایده ای به شما بدهیم، شاید کاربران مکرراً ویدیوی نمایشی شما را تماشا کنند، سپس برای برنامه ریزی تماس با فروشنده، روی CTA کلیک کنید.

ب. اینکه دسته‌های رویدادهای خاص از سایرین متداول‌تر هستند یا خیر
تصور کنید می‌بینید که ویدیوها بسیار بیشتر از دانلود فایل‌های PDF پخش می‌شوند.

ج. آیا کاربران بر اساس بخش متفاوت عمل می کنند یا خیر
به عنوان مثال، شاید افرادی که از طریق ارگانیک به پایین صفحه قیمت گذاری شما وارد می شوند بسیار بیشتر از افرادی که از طریق رسانه های اجتماعی وارد می شوند.

توجه: این گزارش بسیار مشمول نمونه گیری است. (درباره شیوه‌های نمونه‌گیری داده‌های GA در اینجا بیشتر بخوانید.) داده‌های نمونه معمولاً بسیار دقیق هستند، اما به این معنی است که هر چه نتیجه‌گیری مهم‌تر باشد، عدم اطمینان کمتری را تحمل خواهید کرد.

برای کاهش سطح نمونه برداری، محدوده تاریخ را کوچکتر کنید.

ناشر

اگر از وب سایت خود با Google AdSense یا Ad Exchange کسب درآمد می کنید، می توانید از ادغام Ad Manager و Google Analytics برای ارائه اطلاعات در مورد عملکرد واحدهای تبلیغاتی خود در GA استفاده کنید.

5. Conversion 

اگر یک وب سایت دارید، برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، یک هدف دارید – احتمالاً چندین.

صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک از بازدیدکنندگان خود می خواهند که در لیست پستی آنها مشترک شوند، یک حساب کاربری ایجاد کنند، چیزی به سبد خرید خود اضافه کنند و/یا فرآیند تأیید سفارش را تکمیل کنند.

شرکت‌های رسانه‌ای می‌خواهند بازدیدکنندگانشان تا زمانی که ممکن است در سایتشان بمانند و/یا تعداد مشخصی از صفحات را مشاهده کنند (بهتر است درآمد تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانند).

کسب‌وکارهای B2B از بازدیدکنندگانشان می‌خواهند که یک کتاب الکترونیکی دانلود کنند، در یک وبینار ثبت‌نام کنند، یا با یک نماینده فروش تماس بگیرند.

گوگل آنالیتیکس اندازه گیری همه این موارد را امکان پذیر می کند - به علاوه بسیاری موارد دیگر.

هدف اساساً تبدیلی است که شما تعریف کرده اید (به همین دلیل است که این اطلاعات در بخش تبدیل نشان داده می شود.)

چهار نوع هدف اصلی وجود دارد:

مقصد: این هدف زمانی تکمیل می‌شود که کاربر به صفحه خاصی مانند صفحه محصول، صفحه تأیید سفارش یا صفحه تشکر برسد.
رویداد: این هدف زمانی تکمیل می‌شود که یک رویداد از پیش تعریف‌شده فعال شود (مانند رویدادهایی که می‌توانید به‌عنوان رویدادها تنظیم کنید - به تماشای یک ویدیو یا اشتراک‌گذاری چیزی در رسانه‌های اجتماعی فکر کنید)
مدت زمان: این هدف زمانی تکمیل می شود که جلسه کاربر بیشتر از زمان از پیش تعیین شده طول بکشد
صفحات/صفحه‌ها در هر جلسه: این هدف زمانی تکمیل می‌شود که کاربر تعداد مشخصی از صفحات (یا صفحه‌های یک برنامه) را در هر جلسه مشاهده کند.
هنگامی که اهداف خود را شناسایی کردید، به این دستورالعمل ها برای ایجاد، ویرایش و به اشتراک گذاری آنها نگاهی بیندازید. این راهنمای انتخاب مقادیر هدف نیز بسیار مفید است.

بررسی اجمالی
به اینجا سر بزنید تا بیاموزید که چگونه از نظر هدف در سراسر صفحه کار می کنید. وقتی محدوده‌های تاریخ را مقایسه می‌کنم و/یا به تکمیل اهداف بر اساس بخش نگاه می‌کنم، بیشترین بهره را از این گزارش می‌برم.

به عنوان مثال، نگاه سریع به تکمیل اهداف توسط دستگاه نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان تلفن همراه بسیار کمتر از بازدیدکنندگان دسکتاپ و تبلت برای خبرنامه وبلاگ ثبت‌نام می‌کنند. دلیل آن می‌تواند به این دلیل باشد که ثبت‌نام در خبرنامه از طریق تلفن سخت است - یا ممکن است کاربران تلفن همراه به دنبال یک چیز هستند و به محض اینکه آن را پیدا کردند، جلسه خود را به پایان می‌رسانند. باید بیشتر بگردم تا تصمیم بگیرم کدام مورد است.

URL های هدف
دانستن کامل شدن یک هدف به خودی خود مفید نیست. شما همچنین باید بدانید کجا اتفاق افتاده است. فرض کنید همان فرم را در سه صفحه جداگانه در سایت خود قرار داده اید.

خیلی خوب است که دنریس استارک از دراگون استون، خلیج بلک واتر، فرم شما را برای تماس با مشاور پر کرده است، اما او آن را در کدام صفحه پر کرده است؟

گزارش URL های هدف به شما نشان می دهد. تبدیل‌ها را بر اساس «نشانی اینترنتی تکمیل هدف» تجزیه می‌کند (بخوانید: جایی که پایین آمد.)

مسیر هدف معکوس
Reverse Goal Path قهرمان گمنام بخش Conversion است. خوب، الان دارم مداحی اش را می خوانم. این گزارش به شما امکان می دهد تا سه صفحه آخری که کاربر قبل از تکمیل هدف بازدید کرده است را مشاهده کنید.

برای اهدافی که متوالی نیستند مفید است. شاید شما یک فرم تماس داشته باشید که در چندین مکان در سایت شما ظاهر می شود، یا دو مسیر مختلف وجود دارد که کاربران را به خرید کتاب الکترونیکی شما هدایت می کند. به لطف این گزارش، می‌توانید روش‌های مختلف رسیدن افراد به مقصد نهایی را درک کنید - و نیازی به راه‌اندازی قیف نیست.

من معمولاً به مکان مشخصی برای تکمیل هدف یا مرحله قبلی 1، 2 یا 3 فیلتر می کنم.

به عنوان مثال، از آنجایی که من علاقه مندم ببینم کدام پست های وبلاگ از بارگیری محتوا منجر به تولید می شوند، "هدف مرحله قبلی - 1 حاوی blog.hubspot.com" را به فیلتر اضافه کردم.

"(ورودی)" به این معنی است که کاربر در آن مرحله به سایت آمده است؛ "(تنظیم نشده)" به این معنی است که کاربر هیچ مرحله‌ای را قبل از آن مرحله انجام نداده است - زیرا هنوز در وب‌سایت نبوده است.

تجسم قیف
برای اهداف متوالی، تجسم قیف گزارش پیش روی شماست.

با بازگشت به مثال تجارت الکترونیک، آخرین هدف «به صفحه تأیید سفارش رسید» خواهد بود. هدف قبل از آن، یا هدف شماره 3، «بررسی پرداخت کلیک شده» خواهد بود. هدف قبل از آن، هدف شماره 2، «افزودن چیزی به سبد خرید» خواهد بود. و هدف قبل از آن، هدف شماره 1، «نگاهی به صفحه فهرست محصول» خواهد بود.

در هر مرحله، می توانید خروج کاربر را مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد مناطقی را شناسایی کنید که می توانید نرخ تبدیل را بهبود بخشید. به عنوان مثال، ممکن است در طول فرآیند پرداخت، کاربران زیادی را از دست بدهید. شما جریان را تغییر می دهید تا آنها بتوانند به عنوان مهمان چک کنند (در مقابل نیاز به ایجاد یک حساب کاربری)، که به طور چشمگیری کاهش پرداخت را کاهش می دهد.

برای دیدن این سطح از جزئیات، باید اهداف خود را به صورت مجموعه ای ترسیم کنید. اگر همه اهداف شما صرفاً هدف نهایی باشد، مانند «به صفحه تأیید سفارش رسید»، نمی‌توانید نحوه پیشرفت کاربران را مهندسی معکوس کنید.

گزارش تجسم قیف همچنین از شما می‌خواهد که اولین گام در مسیر هدف را در صورت لزوم یا غیر مشخص علامت بزنید. اگر به GA بگویید بله، اولین هدف باید تکمیل شود، تجسم قیف تنها جلساتی را به شما نشان می دهد که کاربر برای اولین بار هدف شماره 1 را به پایان رساند. اگر کاربر از هدف شماره 1 بگذرد و مستقیماً به هدف شماره 2 برود، جلسه او در اینجا نمایش داده نخواهد شد.

جریان هدف
اگر تجسم قیف، خویشاوندی است که همیشه شما را وادار می‌کند آرنج‌هایتان را از روی میز بردارید و قبل از غذا خوردن دست‌هایتان را بشویید، گل فلو یک خویشاوند آرام و سرگرم‌کننده است که شما را به‌طور تصادفی از مدرسه بیرون می‌آورد تا به باغ‌وحش بروید.

همه چیزهایی که باید بگوییم: جریان هدف به شما آزادی بسیار بیشتری نسبت به تجسم قیفی می دهد. برخلاف مورد دوم، جریان هدف تمام جلساتی را که به هدف نهایی انجام شده است را به شما نشان می‌دهد - صرف نظر از اینکه کاربر هدف شماره 1 را تکمیل کرده است یا خیر.

تفاوت دیگر با تجسم قیف: جریان هدف همچنین به شما حلقه‌های بک را نشان می‌دهد – یعنی زمانی که کاربر به صفحه قبلی برمی‌گردد یا صفحه فعلی خود را بازخوانی می‌کند.

اگر کاربر یک مرحله را رد کند، تجسم قیف آن را «پس‌فیل» می‌کند. «جریان هدف» اینطور نیست.

اگر یک قیف موجود را ویرایش کنید یا یک قیف جدید ایجاد کنید، Funnel Visualization تمام داده‌های شما را از آن لحظه به بعد به شما نشان می‌دهد. از طرف دیگر، Goal Flow می تواند داده های گذشته را به شما نشان دهد.

همچنین می‌توانید ابعاد و سطح جزئیات گزارش و همچنین بخش را تغییر دهید تا جزئیات بیشتری داشته باشید.

توصیه می‌کنم به بخش‌های مختلف نگاه کنید تا ببینید کدام تبدیل با بالاترین و پایین‌ترین نرخ - به علاوه جایی که معمولاً از آن خارج می‌شوند.

توجه: این گزارش مشمول نمونه گیری می باشد. (درباره شیوه‌های نمونه‌گیری داده‌های GA در اینجا بیشتر بخوانید.) داده‌های نمونه معمولاً بسیار دقیق هستند، اما به این معنی است که هر چه نتیجه‌گیری مهم‌تر باشد، عدم اطمینان کمتری را تحمل خواهید کرد.

برای کاهش سطح نمونه برداری، محدوده تاریخ را کوچکتر کنید.

اهداف هوشمند
اگر الف) از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنید و ب) تبدیل‌ها را اندازه‌گیری نمی‌کنید، این گزارش مفید است. اساساً، Google از یادگیری ماشینی برای شناسایی «بهترین» جلسات شما - یا آنهایی که محتمل‌ترین آنها برای ایجاد تبدیل هستند - استفاده می‌کند و سپس آن موضوعات را به اهداف هوشمند ترجمه می‌کند.

هنگامی که اهداف هوشمند دارید، می توانید از آنها در تبلیغات گوگل برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.

اهداف هوشمند در جامعه بازاریابی بحث‌برانگیز هستند زیرا داده‌ها بسیار کم است و کسب‌وکارها با راه‌اندازی ردیابی تبدیل خودشان، به مراتب بهتر از آنها استفاده می‌کنند. اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید این را در نظر داشته باشید.

 

ابزارهای GA4

اگرچه بسیاری از ابزارها، گزارش‌ها و ویژگی‌های GA4 مشابه ابزارهای Universal Analytics ذکر شده در بالا هستند، اما تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. Home

تب Home یک داشبورد قابل تنظیم از گزارش ها، آمار و ارقام دیگر است. می توانید آنچه را که در برگه صفحه اصلی می بینید تنظیم کنید تا تصویری از عملکرد کلی وب سایت خود را مشاهده کنید.

در مثال زیر می‌توانیم کاربران، کاربران جدید، زمان تعامل فعال و کل درآمد را ببینیم زیرا این معیارها برای سایت من مهم‌ترین هستند.

2. Reports

برگه گزارش ها ابتدا عکس فوری گزارش ها را نشان می دهد که شامل همان اطلاعات از برگه Home در این مثال است.

همچنین می توانید به سایر گزارش های فهرست شده در زیر بروید:

گزارش لحظه ای
بلا درنگ 

چرخه زندگی
کاربر

3. Explore

کاوش‌ها در گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد راه‌هایی را که بازدیدکنندگان سایت شما برای کشف صفحات و محتوای جدید هدایت می‌کنند، بررسی کنید. چندین کاوش از پیش تعیین شده وجود دارد که می توانید آنها را فعال کنید، یا می توانید یک کاوش جدید از ابتدا ایجاد کنید.

4. Advertising

وقتی روی تب Advertising کلیک می کنید، در صفحه نمایش عکس فوری تبلیغات شروع می کنید. در اینجا، کانال ها و نقاط تماسی را خواهید دید که بیشترین تبدیل را در سایت شما ایجاد می کنند. برای اینکه این برگه بیشتر مفید باشد، باید اهداف و تبدیل‌ها را در گوگل آنالیتیکس تنظیم کنید.

برگه پیکربندی جایی است که بخش‌های کلیدی گزارش‌های خود را از جمله رویدادها، تبدیل‌ها، مخاطبان و سایر تعاریف سفارشی تنظیم می‌کنید. همانطور که با نمونه Google Analytics خود و داده‌هایی که می‌خواهید ببینید بیشتر آشنا می‌شوید، می‌توانید این تنظیمات را پیکربندی کنید تا نگاهی دقیق به داده‌های خود داشته باشید. این به شما امکان می دهد مشکلات را حل کنید، به سوالات پاسخ دهید و تصمیماتی بگیرید که مختص سایت شما و نتایجی است که می خواهید از آن به دست آورید.

 


اکنون شما آماده ردیابی هستید

اکنون شما آماده ردیابی هستید

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار ارزشمند برای هر کسب و کاری است زیرا داده های ملموسی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای رشد کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. این راهنما را نشانه گذاری کنید و با پیچیده تر شدن ردیابی داده ها به آن بازگردید.

در سفر گوگل آنالیتیکس خود موفق باشید.


مقاله قبلیراهنمای بازاریابی لینکدین
مقاله بعدیراهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال 2023
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه