شبکه های اجتماعی تعداد زیادی دارند که برخی برای ما ایرانی ها غیرقابل دسترس شده اند و در بعضی از آن ها پرکاربرترین شده ایم.
اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه ی اشتراک گذاری تصویری است که در بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است ، به خصوص هنرمندان و ورزشکاران.حصور آدمای سرشناس حسابی این شبکه رو جذاب کرده و کابران فعال بسیاری در آن داریم.
اینستاگرام همچنین یکی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرمهای سوشیال مدیا است که طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد و بسیاری از سوشیال مدیا مارکترهای کشورمان برای تبلیغات روی این برنامه حساب باز میکنند و بسیاری از کاربران ایرانی هم تنها از این پلتفرم استفاده میکنند. این پلتفرم برای انتشار عکس و ویدیو عالی است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و گروه سنی اصلی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند 18 تا 35 ساله هستند. صنایع مختلفی میتوانند برای افزایش آگاهی از برند، تولید محتوای ارزشمند و اشتراکگذاری آن و تبلیغات از این رسانه اجتماعی استفاده کنند. همچنین امکان فروش مستقیم محصولات هم در این رسانه اجتماعی وجود دارد.
در صورتی که قصد دارید در کشورمان به یک سوشیال مدیا مارکتر موفق تبدیل شوید و بدانید که سوشیال مدیا مارکتینگ چیست و چه قدرتی دارد میتوانید با شرکت در دوره آموزش اینستاگرام همیار خیلی سریع اصول کار با اینستاگرام را یاد بگیرید و کسب و کار خود را در این رسانه آغاز کنید. همچنین در این دوره یاد میگیرید که چگونه در مدت کوتاه به اکسپلور بروید و بیش از هر زمان دیگری دیده شوید.
آموزش اینستاگرام مارکتینگ
تلگرام
تلگرام شبکه ای همه فن حریف است که با اینکه دسترسی به آن در ایران محدود است اما کاربران بسیار زیادی را درگیر خودش کرده.تلگرام بستر مناسبی برای درآمد زایی خیلی از مشاغل است.
فیسبوک
این شبکه اجتماعی بر اساس آمارهای سال 2019، 2.4 میلیارد کاربر فعال در ماه و 1.73 میلیارد کاربر فعال در روز دارد و گروه سنی که از این رسانه استفاده میکنند 18 تا بیش از 45 ساله هستند. صنایع مختلفی مانند تجارت الکترونیک، خرده فروشی، بانکداری، خدمات مالی و بیمه، سرگرمی، مد و لباس، املاک، اخبار، بهداشت و سلامت و ورزش از این پلتفرم استفاده میکنند. این پلتفرم در بین کاربران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد ولی به دلیل مشکلات مختلفی استفاده از آن برای بازاریابی کمتر به چشم میخورد. لازم به ذکر است که فیسبوک یکی از قدیمیترین پلتفرمهای سوشیال مدیا است و مجموعهای ویژگیهای رسانههای اجتماعی مختلف را در خودش جای داده است. کسب و کارها میتوانند برای تعامل با مشتریان، اشتراک گذاری محتوا، تبلیغات و حمایت از مشتریان از این پلتفرم استفاده کنند. این پلتفرم بیشتر برای آگاهی کاربران از برند و تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد.
واتس آپ
واتس آپ در ابتدا از تعریف شبکه های اجتماعی فاصله ی زیادی داشت و صرفا یک پیام رسان بود. اما در آپدیت های جدید توانسته امکانات اجتماعی بیشتری را ایجاد کند و با توجه به سرعت دسترسی بالایی که به کاربران میدهد می توان آن را یک شبکه اجتماعی با کیفیت دانست.
لینکدین
لینکدین 675 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. گروه سنی اصلی که از این رسانه اجتماعی استفاده میکنند، 25 تا 45 ساله هستند. با استفاده از لینکدین میتوانید متخصصان فعال در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. لینکدین جایی برای فروش مستقیم محصولات نیست ولی برای تبلیغات و آشنایی کاربران با برندتان مناسب و مفید خواهد بود. این پلتفرم میتواند محل خوبی باشد که خودتان را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و تجریه و تواناییهای خودتان را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.
یوتیوب
رسانه اجتماعی یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر در ماه دارد که وارد حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی میشوند و گفته میشود که 1.9 میلیارد کاربر فعال دارد. در این شبکه اجتماعی میتوانید ویدیوهای مرتبط با کسب و کار خودتان را منتشر کنید. به بیان سادهتر تقریباً هر صنعتی میتواند از این شبکه اجتماعی استفاده کند و ویدیوهای مورد نظر خود را به کاربران سراسر جهان نمایش دهد. این پلتفرم یکی از بهترین پلتفرمهای ویدیویی برای سوشیال مدیا مارکتینگ است. اگر بتوانید ویدیوهای خوبی در رابطه با کسب و کار خود در یوتیوب منتشر کنید متوجه خواهید شد سوشیال مدیا مارکتینگ چیست و چه جریان درآمدی خوبی میتواند برای شما ایجاد کند.